Opret nyt spil
Efter at have klikket på “OPRET NYT SPIL” i hovedmenuen kommer du ind på “Redigering af spil”, som vist på figuren herunder.
Første trin i opsætningen af et nyt spil.
Fremgangsmåde
På den venstre del af siden kan man skrive en email, som en indbydelse til sine elever. Teksten kan slettes og du kan i stedet skrive din egen tekst. Emailen sendes kun, hvis du har oprettet en klasse, hold med deltagere og email. Har du ikke det, behøver du ikke tænke på teksten i dette felt.
Over den højre spalte står der “Spildata”. Her giver du dit spil et navn. Det er praktisk at give spillet et navn, som fortæller noget om klassen, der skal spille og/eller et tema. Dernæst angiver du emnet for spillet; hvad drejer dit spil sig om, samt dato og tid og halvlegens varighed.
Du får derefter 3 valg:
- Skal eleverne have deres svar tilsendt efter spillet?
- Skal opgaverne shuffles (blandes) eller skal de komme i den rækkefølge, de er skrevet ind i emnepakken?
- Skal eleverne have deres opgavesvar vist, umiddelbart efter de afleverer deres svar?
Klik på “Godkend og videre” i bunden til højre, når du er færdig med dette trin. Hvis du vil tilbage til hovedmenuen, klikker du i stedet “Tilbage” (spillet er oprettet selvom du klikker tilbage).
Nedenstående 4 emner skal ydermere gennemgåes forud for oprettelsen af et nyt spil.